fredag 23 maj 2014

Inspiration & positiv energi

Jag är fylld av inspiration och glädje efter bloggträffen på TIKAU&friends. Kommer att leva länge på all den positiva energi jag samlade på mig.

Är alldeles tagen av hur många fina och glada människor jag fick möta. Underbara äldre och nya vänner som jag hoppas få träffa snart igen. Skumvinet och fläderblomssaften bubblade omkring i glasen. Jordgubbar och härliga Tostada snacks åts med välbehag. Diskussionerna om både livet, bloggskrivande och inredning gick heta.
Härliga Karin berättade om slowfashion och delade med sig av sina bästa tips angående hållbar klädkonsumtion. Taina, Irene och Tiina presenterade TIKAUs, Hyvä Tekos och Tostadas produkturval och inspirerade till etiskt och ekologiskt tänkande i val av inredning och mat.

En mycket lyckad tillställning, måste jag få skriva, och varmt tack till alla som deltog! En stor kram till Johanna som agerade mitt suveräna värdinnepar. Hann naturligtvis inte själv ta några vettiga bilder, men hos JohannaDanni, Fager Dam och Hanna hittar ni välskrivna texter och fina bilder som beskriver kvällen mycket bra!


The blogevent at TIKAU&friends Wednesday evening was a great success. I'm filled with so much inspiration and positive energy after the event. 
Did meet so many wonderful, happy and beautiful people during the evening. Older and new friends that I'm looking forward to meeting soon again. We got to hear Karin Lindroos, blogger & slow fashionista (and much more), talk about slowfashion and the art of being fashionable, sustainable and smart with clothing.
The inspirational women behind TIKAU&friends told us about the products in the shop and also more about ethically and ecofriendly produced interior items and food.

I would like to warmly thank everybody participating! Good times.

P.S. I didn't manage to take many pictures, but click on the links above to see lovely pictures taken by a few of the bloggers attending.

Picture by Danni Paalosmaa